Позакласна робота








Математичні  змагання  за  рядками вивченої теми «Подільність чисел »
                                                                            Старанність – мати успіху
                                                                          Мігель Сервантес
 Мета: поглиблювати і розширювати знання з предмета.
Розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність , логічне мислення,
Виховувати відповідальність за доручену справу, товариськість, уміння працювати в групі, рахуватися з точкою зору інших .
Хід заходу
Вчитель: Сьогодні у нас цікава інтелектуальна гра : боротьба вас , юні математики, У змаганнях беруть участь дві команди: «Дільники» і «Кратні»
1 Розминка
а) індивідуальні змагання:
(максимальна кількість балів  7)
−Запишіть у кружечки ,що зображені на рисунку ,всі дільники відповідного числа.
(рисунок 1)
−Серед наведених чисел 34, 80,22, 94,102,64,42,54,16 виберіть кратні  8 і запишіть їх  у порядку зростання
(рисунок 2)
2 Естафета дільників
(групові змагання)
а) максимальна кількість балів9
− Учні по порядку  записують по одному дільнику. Перемагає команда , яка правильно перша заповнить всі кружечки
(рисунок3)
−Зарисуйте кружечки , у яких записані числа , що діляться на 9
(рисунок 4)
3 Впіймай слово
(максимальна кількість балів−:6
(рисунок 5)
4Складання чисел
(максимальна кількість балів−3
Учасникам команд роздаються таблички з цифрами 0,1,2,3,4,5 Потрібно швидко скласти з цифр задане число
1 Скласти трицифрове число , яке ділиться на 5
2Скласти трицифрове число, яке ділиться на 2
3 Скласти трицифрове число, яке ділиться на 5 і на 2
5Крок до зірок
(максимальна кількість балів−10)
1Скільки існує пар натуральних чисел х,у, що одночасно виконуються рівності
НСК(х,у)=ху
Х+у=16
2Знайдіть усі пари натуральних чисел х,у, що виконуються рівності
НСК(х,у) НСД(х,у)=90
Х+у=21
Підсумок гри
На змаганнях усі були уважними ,кмітливими,зосередженими.
Ми переконалися , що кожен  з вас може стати справжнім математиком.

Оголошуються результати.

Додатки:


Рисунок № 5


Д





К

О




А

С






І

Н








і
Ч



О

К




Е





К




Е

П




І

С





І

Р









Я
М





К

Д





К







 Рисунок № 2


 ?*?*?:8

Рисунок № 3
         ?  ?    ?   ?
         ?     36    ?
           ?    ?    ?
Рисунок №6
              
  342  662
531
123   852 
405           444
804          902
        716


Рисунок № 1

             15
           /   І  \
         *          *
         /     І      \
        *              *       



Сценарій гри "Найрозумніший"
Тема:Найрозумніший.
Мета:поглиблення знань з природничо-математичних наук, заохочення до їх вивчення , формування міжпредметних компетентностей, логічного мислення, використання знань у змінених ситуаціях.
Обладнання:портрети вчених, сигнальні картки, прилади, презентація «Найрозумніший» з завданнями, ноутбук, проектор, екран, 3 склянки, папір, вода, олія, яйце, пляшка з вузьким горлечком, хустинка чи шматок тканини, спирт, сірники турнірна таблиця.
Форма проведення:інтелектуальна гра.
Програма заходу
І.Розминка.
II.І тур. Різне.
ІІІ.ІІ тур. Тематичний.
IV.ІІІ тур. Експеримент.
V.Підсумки. Нагородження переможців.
Методичні рекомендації. Гра складається з ІІІ турів. В першому турі беруть участь 6 учнів 7 – 11 класів. Після першого туру залишається 3 учасників, що дали найбільшу кількість правильних відповідей. Якщо в двох і більше учасників, що претендують на третє місце в наступному турі, є однакова кількість балів, то між ними проводиться додатковий тур запитань. Таким чином визначається останній учасник ІІ туру. В ІІ турі учні вибирають одну із запропонованих категорій, що містить 15 запитань, та дають відповіді на них. Кожне питання оцінюється в 1 бал. 3 учня, що набрали найбільшу кількість балів переходять у наступний тур. ІІІ тур _ експериментальний. Для учнів подається три експерименти (кожному учню окремий експеримент). Складність експериментів однокова. Потрібно пояснити явище з експерименту й дати відповідь на запитання. Оцінювання залежить від глибини відповіді. Максимальна кількість балів – 5. Якщо фіналіст не знає відповіді, то суперники можуть отримати 3 додаткові бали за правильну відповідь. Після кожного туру бали обнулюють і в наступному турі рахунок розпочинається знову. Журі фіксує результати у турнірній таблиці та слідкує за дисципліною. Переможець нагороджується цінним подарунком (канцелярським приладдям) та дипломом. Два учасники-фіналісти (учасники ІІІ туру) – грамотами.

Хід заходу

І. Розминка
(Для того, щоб учні включилися в роботу)
Необхідно поставити в певній послідовності букви, а результат записати на картку. За дане завдання отримують від 1 до 10 заохочувальних балів залежно від швидкості виконання, що потім додаються до підсумкового результату всієї гри. Учасник дає сигнал про виконання завдання, користуючись сигнальної карткою.
 =Цей термін використовується в фізиці, математиці, технологіях,географії:
В А О Д Н И Ж
(Довжина)
ІІ. І тур. Різне
Ведучий.Вам буде задано 15 запитань. Кожне — з варіантами відповідей. Щоб дати відповідь на запитання, потрібно підняти кольорову картку з цифрою, що, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.
(Картки: червона, синя, біла, зелена. Через кожн1 7 запитань оголошуються переможці)
1.     У якому транспортному зacoбi є стоп-кран?
а) літак;                            б) гелікоптер;
в) автобус;              г) потяг.
2.       Як називається крива, за якою рухається Земля навколо Сонця?
а) коло;                            б) еліпс;
в) парабола;           г) гіпербола.
3.       За що тягнув себе барон Мюнхгаузен, щоб вибратися з трясовини?
а) за ніс;                          б) за в        ухо;
в) за чуба;              г) за язик.
4.      Скільки струн має балалайка?
а) 2;                 6) 3;               в) 4;            г) 5.
5.      У яких одиницях виміррюють масу?
а) л;                 б) м;               в) кг;          г) Н.
6.     Як називають покриття футбольного поля?
а) клумба;              б) газон;
в) нива;                    г) баштан.
7.    Хто використовує термін «чорна дipa»?
а) Астрономи;                 б) стоматологи;
в) кравці;                г) сантехніки.
(Проміжне підбиття підсумків)
8.      Яким кольором традиційно зафарбовують південний край магнітної стрілки компаса?
а) чорний;              б) червоний;
в) синій;                            г) зелений.
9.     Якого газу в атмосфері Землі найбільше?
а) водень;               б) азот;
в) кисень;                г) вуглекислий газ.
10.     Як називається всесвітня комп'ютерна мережа?
а) Інтерпол;            б) інтервент;
в) Інтернет;             г) інтернат.
11.Що впало на голову Ісааку Ньютону, внаслідок чого він відкрив земне тяжіння?
а) персик;                б) яблуко;
в) кокос;                  г) камінь.
12.   Яка з цих мip довжини є найменшою?
а) метр;                             б) ярд;
в) аршин;               г) лікоть.
13.     3 яким предметом пор1внюють людину, що дуже погано плаває?
а) з сокирою;          б) з м'ячем;
в) з поліном;             г) з черевиком.
14.     Скільки ребер має куб?
а) 4;                 6)6;                в) 8;           г) 12.
15.   3 якого кольору починаеться веселка?
а) фіолетовий;                 б) чорний;
в) билий;                г) червоний.
(Підбиття підсумків.
Якщо є учні з однакою кількістю балів, їм ставлять додаткові питання)
Додаткові питання
16.     Хто з ляльок не був артистом театру Карабаса - Барабаса?
а) Мальвіна;           б) Буратіно;
в) П'єро;                           г) Арлекіно.
17.Яка з цих назв шахових фігур є неофіційною?
а) слон;                   б) тура;
в) ферзь;                 г) король.
18.Які з цих годинників можуть мати секундну стрілку?
а) Сонячні;             б) водяні;
в) пісочні;               г) кварцеві
19.     Що за експонати виставляються в славнозвісному музеї мадам Тюссо?
а) екзотичні рослини;               б) електронна техніка;
в) воскові фігури;                         г) автомобілі.
20.Скільки музикантів у квінтеті?
а)3;             6)4;             в) 5;            г) 6.
(Оголошуються переможці I туру - 6 учнів, що набрали найбілыну кількість 6алів, продовжують гру)

ІІІ. ІІ тур. Тематичний
(Для визначення порядку стартування учнів у ІІ турі, учасникам пропонується розшифрувати слово, за допомогою Дешифрувальника. Хто впорається першим - першим i стартує. Відповіді фіксуються членами журі, коли учасник піднімає сигнальну картку. Оголошуються прізвища учасників у тій послідовності, у якій вони гратимуть далі)
Дешифрувальник:
1
2
А Б В Г
3
Д Е Є Ж
4
З И І Ї
5
Й К Л М
6
Н О П Р
7
С Т У Ф
8
Х Ц Ч Ш
9
Щ Ю Я Ь

Наприклад:
Наука про природу, що вивчається в школі

7
4
4
4
5
2


Відповідь:

Ф
І
З
И
К
А


Ведучий.Якщо вам все зрозуміло, слухайте завдання.
Завдання:
Зашифровано явище й місяць року водночас.

5
4
7
7
6
6
2
3


Ведучий.Дізнаємося тепер правильну відповідь, зашифровану під цифрами.
Відповідь:

Л
И
С
Т
О
П
А
Д


Ведучий.Ми визначили черговість учасників у ІІ турі. Тепер вам доведеться обрати одну категорію із запропонованих. Кожна категорія має по 15 питань. Ви маєте дати правильну відповідь на якомога більше запитань. Одне питання – 1 бал. Тож подивіться на екран та ознайомтеся з категоріями. Розпочнімо.
(Перший учасник має вибір з шести категорій, другий – уже з 5, а останньому учаснику лишається єдина категорія, що лишилися. Кожному учаснику припадає одна категорія. Найбільший вибір має перший учасник)

Категорії

Мій дім
Вимірювальні прилади
Явища
Секрет
Космос
Науковці та відомі люди

(Після кожної категорії оголошуються результати учасника)

Категорія «Мій дім»
1.Назва сільського будинку. (Хата)
2.Шафа, у якій тривалий час може зберігатися морозиво. (Холодильник.)
3.Заміський будинок. (Дача.)
4.Надійний сторож будинку. (Замок.)
5.Рухома кабінка в багатоповерхівці. (Ліфт.)
6.Чим Карлсон викрадав ватрушки в Домоправительки? (Пилососом.)
7.Його назва перекладається як «далекий звук». (Телефон)
8.Переносний комп'ютер. (Ноутбук.)
9.Miсцe, де Архімед сказав «Еврика!». (Ванна)
10. Що означає слово «трапеція» в перекладі з грецької мови?(Столик).
11.Він не польовий, а кухонний, він не збирає зерно, а подрібнює овочі та фрукти. (Кухонний комбайн.)
12.За допомогою якого пристрою можна оцифрувати будь-яке зображення на папері або плівці? (Сканер.)
13.Ti, хто полюбляє музику високої якості, встановлює це у своїй квартир. (Музичний центр.)
14.Старший брат монітора. (Телевізор.)
15.Домашній міні-хліб завод. лібопічка.)

Категорія «Вимірювальні прилади»
1.Прилад для вимірювання маси тил. (Терези.)
2.Який вимірювальний прилад носить при coбi більшість людей? (Годинник.)
3.Прилад для вимірювання ступеня електризації тіла. (Електрометр.)
4.Чим вимірюється сила струму в колі? (Амперметром.)
5.Що вимірюють учнівським транспортиром? (Кут)
6.Перший годинник людства. (Сонячний.)
7.Прилад для вимірювання артеріального тиску. (Тонометр.)
8.Що вимірюють альтиметром? (Висоту.)
9.Прилад для вимірювання електричного опору. (Омметр.)
10.Яку величину вимірюють мензуркою? (Об'єм.)
11.Прилад для вимірювання швидкості? (Cпідометр.)
12.Що вимірюють електролічильником? (Роботу електричного струму.)
13.Найточніший годинник. (Атомний.)
14.Прилад, необхідний під час метеорологічних досліджень, найчастіше є безрідинним. (Барометр.)
15.Прилад для визначення ступеня нагрітості тіл. (Термометр.)

Категорія «Явища»
1.До яких явищ природи належить блискавка? (До електричних.)
2. Явище збереження швидкості, коли на тіло не діють інші тіла. (Інерція.)
3. На якому явищі ґрунтується робота трансформатора? (Явище електромагнітної індукції.)
4. До яких явищ належить затемнения Сонця? (До сттлових.)
5. Звучання пісні — це механічне явище? (Hi, звукове.)
6. Видиме випромінювання. (Cвітло.)
7. На якому явищі ґрунтується засолювання огірків? (Дифузія.)
8. Чому м'яч, кинутий вертикально вгору, падає на землю? (Явище тяжіння.)
9. Навіщо в ожеледицю шляхи посипають піском? (Щоб збільшити силу тертя.)
10. Чому не можна гасити нафту, що горить, водою? (Нафта має меншу густину.)
11. У якому чайнику швидше закипить вода: у новому чи старому, на стінках якого є накип? (У новому.)
12. Чи можна закип'ятити відро води на спиртівці? (Hi.)
13. Як взаємодіють між собою однойменні заряди? (Відштовхуються.)
14. Чому важко втримати живу рибу в руках? (Через малу силу тертя.)
15. Чи належить до ф1ізичних явищ жовтіння листя рослин? (Hi.)

Категорія «Секрет» (пісні та числівники)
1.Скільки веселих друзів-танкістів згадується у відомій пісні? (Три.)
2. Які числівники є в пісні про Марусю, чорняву дівчину? (Раз, два, три.)
3. Про скільки кущів калини співає Софія Ротару? (Про один)
4.  Які арифметичні дії за версією пісні вивчають в школі(віднімання і множення).
5. Скільки зим вірила та чекала світлого дива Анастасія Приходько у своїй пісні? (Три)
6. Кількість причин у пісні Iгора Ніколаєва. (5.)
7. У якому віці ще можна вийти заміж за принца в пісні Вєрки Сердючки? (30.)
8. Скільки королів виконують пісню «Останній літній дощ» (4)
9. Про який поверх будинку співає Аліса Гроссу? (Про 19.)
10. Скільки річок впадає в океан за версією пісні Валерія Меладзе? (3.)
11. Скільки діамантів i по скільки каратів у неї в очах за піснею гурту «Прем'єр-міністр»? (2 діаманта по 3 карати.)
12. Скільки  за версією пісні  гусей живе у бабусі ( два)
13. Скільки троянд видно з вікна в пісні А. Пугачової? (Мільйон.)
14. Кількість берегів однієї річки. (Два.)
15. Про скільки поцілунків ідеться в пісні Олександра. Пономарьова ? (100.)

Категорія «Космос»
1.Синонім слова «космос». (Вcecвim.)
2.Гігантські зоряні системи. (Галактики.)
3.Третя від Сонця планета, (Земля.)
4.Природний супутник Землі. (Місяць.)
5.У якому cyзip'i знаходиться Полярна зірка? (Мала Ведмедиця.)
6.Відстань від Землі до Сонця. (150 млн км.)
7.Інша назва Чумацького шляху. (Молочний шлях.)
8.Скільки супутників має Марс? (2.)
9.Яку планету було вікрито «на кінчику пера»? (Нептун.)
10.Яке свято нашого народу пов'язане з днем весняного рівнодення? (Великдень.)
11.Скільки планет належить до земної групи? (4.)
12.Хвостате небесне тіло. (Комета.)
13.Найбільша планета Сонячної системи. (Юпітер.)
14.Спеціальний науково-дослідний центр для проведення астрономічних спостережень. (обсерватрія.)
15.У якому році здійснено перший політ у космос? (У 1961 р.)

Категорія «Науковці та відомі люди»
1.Якому вченому за легендою впало на голову яблуко? (І. Ньютону.)
2.Давньогрецький учений, який увів  термін «фізика». (Аристотель.)
3.Творець практичної космонавтики.  П. Корольов.)
4.На його честь названо міст у Києві (Є. Патон.)
5.Перший космонавт незалежної України. (Ю. Каденюк.)
6.Biн уперше вигукнув «Еврика!». (Архімед.)
7.Батько радіо. (О. Попов)
8.Давногрецький вчений- учасник Олімпійських ігр ( Піфагор)
9.Французький фізик, військовий інженер, який встановив закони електричної та магнітної взаємодії. (Ш. Кулон.)
10.На його честь названо одиницю вимірювання енергії. (Дж. Джоуль.)
11.Теоретично й експериментально обґрунтував закон, який виражає зв'язок між силою струму, напругою та опором в електричному кол, цей закон носить його ім'я. (Г. С. Ом.)
12.Створив періодичну систему хімічних елементів. (Д. I. Менделеев.)
13.Перша жінка-космонавт. (М. Терешкова.)
14.Перший російський учений — природознавець світового значення, поет, художник, історик. (М. В. Ломоносов.)
15.Кому належать слова: «Але ж вона все одно обертається»? (Г. Галілею.)

(Оголошуються результати туру. Три учасника, що набрали найбільшу кількість балів, переходять у ІІІ тур. Інші три учасника полишають гру)

IV.IІІ тур. Експериментальний
Ведучий.Я дякую тим, хто залишає нашу гру. А на нас чекає фінальний тур. В ІІІ турі кожному учаснику ми пропонуємо пояснити продемонстрований дослід та відповісти на ряд питань, що стосуються цього досліду. Максимальний бал за повну відповідь – 5. Інші бали визначаються від глибини розкриття теми. Якщо учасник не має відповіді, право відповіді переходить супернику, котрий хоче відповісти. Він може заробити додаткові 3 бали до свого рахунку зав правильну відповідь. Якщо все зрозуміло, розпочнемо.

1. Три склянки й аркуш паперу
Завдання.Для виконання завдання необхідно мати три склянки й аркуш з учнівського зошита. Необхідно встановити склянку на аркуш паперу, що, як місток, з’єднує дві склянки. Якщо зробити з аркуша гармошку, то виконати завдання буде дуже легко.
Запитання.Чому, якщо зробити з паперу гармошку, його жорсткістъ зростає? Як ще можна класти аркуш, щоб він витримав склянку?
Пояснення явища.Якщо з аркуша зробити гармошку, у нього заявляться ребра жорсткості, які значно збільшують міцність i жорсткість конструкції. Також можна скласти аркуш у вигляді трубки або двох трубок.

2.Яйце й посудина з вузьким отвором
Завдання.Відварене очищене яйце необхідно розташувати всередині посудини з вузьким отвором, при цьому воно повинно залишитися цілим.
Зім'ятий аркуш паперу необхідно підпалити й проштовхнути через отвір у посудину. Щойно аркуш згасне, потрібно закрити отвір яйцем вузьким кінцем донизу. Яйце буде втягнуто всередину посудини.
Запитання.Чому аркуш паперу гасне в посудині? Чому яйце втягується всередину посудини?
Пояснення явища.Тому що в посудині зменшується концентрація кисню. Яйце потрапляє під дію різницю тисків.

3.Хустинка, що не згорає
Завдання.Для проведення цього досліду потрібно змочити хустинку водою й віджати. Покласти її на кільце штатива й облити спиртом. Запаленого сірника піднести до хустинки. Вона запалає, але не згорить.
Запитання.Чому хустинка не згорає? Чому спирт i бензин не можна гасити водою?
Пояснення явища.Тепло, що виділяється під час горіння спирту, іде на випаровування води з хустинки. Кількості спирту недостатньо, щоб випарувати всю воду. Густина цих речовин менша за густину води, тому вони опиняються вгopi й продовжуватимуть горіти.

V. Підсумки. Нагородження переможців.

(Після ІІІ туру підбиваємо підсумки,визначаємо переможця. Нагороджуємо його цінним подарунком та дипломом. Учасники фіналу отримують грамоти)

Ведучий.Вітаємо переможця. Дякую за участь у нашій грі.


Турнірна таблиця

Прізвище, імя учасника
І тур
Дешифрувальник
ІІ тур
ІІІ тур
1





2





3





4





5





6





7





8





9





10





11





12





13





14





15





16





17





18





19





20





 





Сценарій виховного заходу.                                                                                                       До Всесвітнього дня води.
Пізнавальна гра-мандрівка «Вода – це життя»
Мета: розкрити інтелектуальний потенціал учнів, розвивати логічне мислення, виховувати бережливе ставлення до води.
Вчитель: вода є однією з найпоширеніших хімічних сполук на Землі. Жодна істота не може жити без води.
Вода – це дощик в полонині,
Вода – густий туман в долині,
Вода – у спеку прохолода,
Вода – для саду, для городу,
Вода – для їжі та пиття,
Вода для всього – це життя.
Сьогодні ми здійснимо гру-мандрівку і дізнаємося, чому вода є такою унікальною і має першочергове значення для людини.
 Учні класу діляться на дві команди, обирають капітана і придумують назву команд.
Журі(представлення).
Географ: перша наша зупинка «Вода на планеті Земля»
Завдання №1: Вікторина «Так чи ні»
Капітани визначаються, чия команда відповідатиме першою.
Кожна команда по черзі спростовує або погоджується з твердженням і за правильну відповідь отримує 1 бал. (10 запитань, по 5 кожній команді)
1. 2/3 планети Земля зайнято океанами і морями. (так)
2. 30 % суші вкрито снігом і льодом. (ні, 20 %)
3. Кількість солоної води на Землі не на багато переважає кількість прісної. (ні, 97, 5 <=>2,5)
4. Більша частина прісної води знаходиться в льодовиках і сніговому покриві. (так)
5. Замерзаюча вода стискається. (ні)
1. Вода погано проводить тепло. (так)
2. У природі не існує абсолютно чистої води без розчинених в ній речовин. (так)
3. Речовини, що не розчиняються у воді, називаються гідрофобними. (так)
4. Вода у природі може перебувати у двох агрегатних станах. (ні, у трьох)
5. Лід починає танути при температурі +1°С. (ні, при 0)

Завдання №2: Відгадайте загадки.
За правильну відповідь команда отримує 2 бали.
1. Без ніг, а біжить, без рук, а рукави має. (річка)
2. У вогні не горить, у воді не тоне. (крига)
3. Де є водойми без води? (на карті)
4. Кругом вода, а з питтям біда. (море, океан)
Журі підводить підсумки за перший тур.

            Біолог:  ми продовжуємо нашу мандрівку. Наступна зупинка «Вода в живих організмах».
Байрон писав: «Не пізнавши страждань від спраги, важко збагнути як багато означає для людей вода.»
Завдання №1. Оберіть правильну відповідь.
Команди відповідають по черзі. Правильна відповідь – 1 бал.
1. Без їжі людина може прожити декілька тижнів, а без води? 2-3 / 4-6 / 7-8 днів. (4-6 днів)
2. Які тканини та органи містять найбільшу кількість води? Кров/нирки; мозок/печінка; м’язи/кістки? (кров/нирки)
1. Людина помре, якщо втратить в об’ємі від маси тіла: 2% - 10% - 12% води. (12%)
2. Вживання води перед їжею спричиняє: збільшення апетиту / зменшення апетиту / не впливає на апетит. (зменшення апетиту)
1. Які організми на 95-98 % складаються з води? Кальмари/медузи/губки (медузи)
2. Які тварини не п’ють воду? Крокодили / жаби / дельфіни. (жаби)
1. Які птахи п’ють морську воду? Чайки / альбатроси / качки. (альбатроси)
2. Чи п’ють риби воду? Багато води п’ють морські риби / морські і прісноводні риби п’ють однакову кількість води / риби не п’ють води. (багато води п’ють морські риби, для підтримання водно - сольового балансу)
1. Який орган рослин має найбільшу кількість води?
Листок / корінь / стебло. (листок – 80-90%)
2. Для того, щоб виростити 1 кг зернових культур, потрібно умовних 1,5-2 л води/вологи. Скільки потрібно води для вирощення 1 кг цитрусових?
Стільки ж / вдвічі більше / вдвічі менше. (Вдвічі менше, тому регіони з браком води (наприклад, Єгипет) імпортують зерно, а вирощують цитрусові)
Завдання №2. Гра «Що це?»
Капітани отримують картки із поняттями, пояснюють їх, не називаючи самого слова. Команда відгадує, ставлячи запитання. (по три слова на команду, обмеження в часі – 3 хвилини.) Правильна відповідь – 2 бали за слово.
1. Фотосинтез, випаровування, тургор
2. Потовиділення, спрага, терморегуляція
Журі підводить підсумки за другий тур.
Народознавець: Зупинка №3. «Вода в культурі та релігії народу»
Люди завжди розуміли важливість води і упродовж віків шанували і оспівували її. Культ води існував завжди. Багато обрядів пов’язані з водою.
Завдання №1. Які ви знаєте обряди? Час для обговорення – 2 хв.
Команди відповідають по черзі. За правильну відповідь – 1 бал.
(обряд хрещення, купання на Водохреще, Чистий четвер, Івана Купала, Великодній понеділок (обливання водою)…
Завдання №2. Продовж прислів’я/приказку.
Команди відповідають по черзі. Правильна відповідь – 2 бали.
1. З вогнем не жартуй, а воді … (не вір).
2. Пройти вогонь, воду і … (мідні труби).
3. Де вода, там і …(верба).
4. Не спитавши броду не… (лізь у воду).
5. Без води і не туди … (і не сюди).
6. Не плюй у криницю, бо доведеться з неї … (води напиться).
4.  Дослідницька сторінка.
1. Демонстрація агрегатних станів води.
 2. Виготовлення кристалів.
Журі підводить підсумок.
Вчитель:
Володимир Вернадський говорив: „ Вода – прекрасне створіння навколишнього середовища.” Сьогодні ми з вами переконалися в цьому і дізналися багато цікавого про воду. Допоможемо  математиці - складемо добірку задач до  Математичної скриньки  про важливість води.

Добірка задач до Математичної скриньки.

/ Запаси води на нашій планеті становлять 1800 млн. куб. км. На світовий океан припадає 98%. Прісна вода становить 2%, з них тільки 1% перебуває в рідкому стані. Скільки води кожного виду є на Землі?
/ Запаси води в озерах нашої планети становлять 750 тис. куб. м,а в річках – 1,2 тис. куб. м. На скільки відсотків води в річках менше, ніж в озерах?
/ Організм людини містить близько 60% води. У жирових тканинах - 20% води, у м’язах – 75%, у крові – 80%, в мозку – 85% води від загальної маси. Складіть діаграму розподілу води в організмі людини.
/ 1 кг меду місить 170 г води. Знайдіть відсоток умісту води в меду.
/ Маса людини становить 70 кг, а вода  становить 60% маси тіла. Втрата вологи на 10-12% стає небезпечною для життя людини. Втрата якої кількості води стає небезпечною для життя людини?
/ Потреба однієї людини у воді на добу становить 1,5 – 2,5 л. Розрахуйте потребу в питній воді вашої родини на добу, місяць, рік.
/ Людина на 60% складається з води. Інші 40% ваги тіла становлять органічні речовини: білки – 19%, жири – 15%, мінеральні речовини – 5%, вуглеводи – 1%. Побудуйте кругову діаграму розподілу органічних речовин в організмі людини.

/ В 1куб.см річкової води в 2,5 рази, або на 600 бактерій більше,ніж в 1 куб. см морської води, а в 1куб. см водопровідної води бактерій в 4 рази менше, ніж 1 куб. см морської води. Яка кількість бактерій в 1 куб. см річкової, морської і водопровідної води?
                                                 

Комментарии